Νίκη σε μαθητικό διαγωνισμό! Μεγάλη επιτυχία

Το ΓΕΛ Ελεούσας συμμετείχε στο νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο Skills Clubs: Δεξιότητες νέων για τον 21ο αιώνα στο πλαίσιο της συνεργασίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου με το Βρετανικό Συμβούλιο (British Council). Aφορά στον εμπλουτισμό των προσφερόμενων γνώσεων και προγραμμάτων γύρω από ζητήματα ανάπτυξης δεξιοτήτων ζωής και επιχειρηματικότητας. Συγκεκριμένα το πρόγραμμα είχε τετραμηνιαία διάρκεια και υλοποιείται σε Ελλάδα και Κύπρο.

Στην 1η φάση εκπαιδευτικός του σχολείου παρακολούθησε κύκλο διαδικτυακών μαθημάτων και στη συνέχεια σε συνεργασία με την σύμβουλο – αντιπρόσωπο του προγράμματος στην Ήπειρο (Κωνσταντία Λιούζα) πραγματοποίησε δια ζώσης παρεμβάσεις σε τμήμα της Β΄ τάξης. Στόχος των βιωματικών αυτών παρεμβάσεων να αναπτυχθούν δεξιότητες οι οποίες θα τους βοηθήσουν να καλλιεργήσουν την αντίληψή τους οι μαθητές για την κοινωνική καινοτομία, την ενεργό συμμετοχή στα κοινά και την επιχειρηματικότητα, ενδυναμώνοντάς τους παράλληλα για τη μελλοντική τους ένταξη στην αγορά εργασίας και την κοινωνία.

1η Φάση του προγράμματος

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος ομάδα μαθητών του σχολείου (Παπαγεωργίου Γιάννης, Παπαντωνίου Σπύρος, Σιέμος Δημοσθένης, Τάσσης Φίλιππος και Φάκας Άγγελος με μέντορα καθηγητή του σχολείου Δημήτρη Κονετά) πήραν την πρωτοβουλία της συμμετοχής τους στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ιδεών Κοινωνικής Καινοτομίας. Πιο συγκεκριμένα στο συγκεκριμένο διαγωνισμό σχολικές ομάδες από όλη την Ελλάδα ανταποκρίθηκαν  κατέθεσαν προτάσεις δράσεων που στόχο τους έχουν να απαντήσουν σε ένα κοινωνικό ή περιβαλλοντικό πρόβλημα που απασχολεί την κοινότητά τους, εντός ή εκτός σχολείου.

Η ιδέα της ομάδας του σχολείου μας, με απλά λόγια ήταν η δημιουργία μιας εφαρμογής κινητού τηλεφώνου η οποία θα αξιοποιεί συλλεγμένες πληροφορίες  για πεζοδρόμια, δρόμους, κτίρια και εγκαταστάσεις στα Ιωάννινα. Η εφαρμογή θα μπορέσει να διευκολύνει την κίνηση ατόμων με οπτική ή κινητική αναπηρία. Μέσω GPS θα τα ενημερώνει – καθοδηγεί από την ηλεκτρονική τους συσκευή, αν είναι προσβάσιμοι και ασφαλείς οι χώροι στους οποίους επιλέγουν να κινηθούν.

Η αναγκαιότητα και η καινοτομία της προτεινόμενης εφαρμογής τεκμηριώθηκε από την ομάδα   Δ.Ι.Π.Λ.Α. (Διεκδικούμε Ίση Πρόσβαση Λειτουργικότητα Ασφάλεια) με:

  • διαδικτυακή ποσοτική έρευνα προσαρμόζοντας αντίστοιχη του Πανεπιστημίου Αιγαίου
  • συνεντεύξεις από: 
    • τη Γενική γραμματέα του Πανελλήνιου Συνδέσμου Τυφλών της Περιφερειακής Ένωσης ΒορειοΔυτικής Ελλάδας
    • εκπροσώπους ατόμων με κινητική αναπηρία

Ο χρονοπρογραμματισμός της προτεινόμενης καινοτομίας παρουσιάστηκε με σχετικό διάγραμμα Gantt ευελπιστώντας με την υλοποίηση της εφαρμογής να επιτευχθεί ο στόχος της ομάδας να είναι ΔΙΠΛΑ στους συμπολίτες που έχουν ανάγκη βοήθειας.   

Πέντε από τις ομάδες που συμμετείχαν από όλη την Ελλάδα προκρίθηκαν στην τελική φάση του διαγωνισμού διεκδικώντας το έπαθλο μπροστά από μία τριμελή κριτική επιτροπή που αξιολόγησε τις προτάσεις των μαθητών, με βάση τον ξεχωριστό κοινωνικό τους αντίκτυπο και την καινοτομία του πλάνου τους, σε μια εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά.

Η κριτική επιτροπή ολοκληρώνοντας το έργο της ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του διαγωνισμού: Την πρώτη θέση στον διαγωνισμό κατέλαβε η ομάδα με τίτλο «ΔΙΠΛΑ» από το Γενικό Λύκειο Ελεούσας Ιωαννίνων «Κωνσταντίνος Ασώπιος». Στη δεύτερη και στην τρίτη θέση αντίστοιχα βρέθηκαν οι «Think Femme» από το 2ο Γενικό Λύκειο Νέας Σμύρνης και οι «Και όμως είμαι ακόμα εδώ» από το 1ο Γενικό Λύκειο Αιγίου. Τιμητική διάκριση έλαβε το 8ο Γενικό Λύκειο Αμαρουσίου και το  2o Γενικό Λύκειο Φλώρινας..

Η συμμετοχή αλλά και το τελικό αποτέλεσμα της ομάδας του σχολείου μας ανέδειξε την ανάγκη να προτάσσουμε την δημιουργικότητα και την αντίληψη για την κοινωνική καινοτομία και η συμμετοχή στα κοινά ως απαραίτητες δεξιότητες για τον πολίτη του 21ου αιώνα. Το σχολείο οφείλει να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην καλλιέργειά τους και να προετοιμάζει τους μαθητές για την ένταξή τους στην κοινωνία, στην τριτοβάθμια ή την επαγγελματική εκπαίδευση και την εργασία. Συγχαρητήρια Άγγελε, Γιάννη, Δήμο, Σπύρο, Φίλιππε. 

Τέτοιες δράσεις κάνουν το σχολείο πιο ελκυστικό σε μαθητές και εκπαιδευτικούς απομακρύνοντάς το από το στείρο ρόλο του εξεταστικού κέντρου,

Ενδεικτικές δημοσιεύσεις της επιτυχίας της ομάδας του σχολείου:

 

Δημοσιεύσεις σε εθνικά ΜΜΕ_Capital

Δημοσιεύσεις σε εθνικά ΜΜΕ_Epixeiro.gr

Δημοσιεύσεις σε εθνικά ΜΜΕ_inews

Δημοσιεύσεις σε εθνικά ΜΜΕ_mononews

Δημοσιεύσεις σε εθνικά ΜΜΕ_newbase

Δημοσιεύσεις σε εθνικά ΜΜΕ_New Money

Ο Διαγωνισμός στην Καθημερινή

Ο διαγωνισμός στον ιστοχώρο του Βρετανικού Συμβουλίου

Δημοσιεύσεις σε τοπικά ΜΜΕ _Epirus Post

Δημοσιεύσεις σε τοπικά ΜΜΕ _Ηπειρωτικός Αγών

Δημοσιεύσεις σε τοπικά ΜΜΕ _Epirus Gate

Δημοσίευση Ιδρύματος Λάτση

Δημοσίευση από Λύκειο Φλώρινας (στους finalists)

Photo από ΔΙΠΛΑ